Liten blir stor

Den här kvällen präglas av att en son har gett sig av över halva jorden. Jag känner stolthet över hans mod och nyfikenhet som driver honom, jag gillar att han gör världen till sin.

Min värld är liten och stor samtidigt. Dagar med VAB uttnyttjas till att läsa handlingar och djupdyka i remissyttrande samtidigt som jag torkar snuvig liten näsa.

Jag blev omnämnd i den ledande politikerbloggen på Värmdö, Centerprofilen Stefan Mårtensson. Det var ett trevligt och generöst omnämnande. Men jag bävar väl en aning för kommande.. Mitt enda politikerskvaller ikväll handlar om Värmdö Centern. Min iakttagelse var att många var röda i ansiktet av ilska när de kom ut från senaste mötet.

Detaljerna finner ni nog i en annan blogg.

Men mina tankar är ikväll i Egypten; bibliska, faraoniska, muslimska Egypten vid Nilens strand. Mina starkaste reseminnen från Egypten innehåller Kopter, mycket militärer, vattenpipa, läskiga fiskar, och färsk mangojuice.

Jag brukar läsa Alaa Al Aswanys inlägg på Facebook men därifrån har det varit tyst i dagar. 

Jag undrar hur man känner i Kairo och Luxor ikväll som mamma, hopp eller hopplöshet?

Kommentera

