Politiker

 
 

Toscana 2008

Toscana 2008

”Det sägs att politiker är det näst äldsta yrket i världen. Jag har iallafall lärt mig en sak, nämligen att det har mycket gemensamt med det äldsta”

Ronald Reagan

Jaha, fd arbetsmarknadsminister S-O Littorin måste tillhöra en av Sveriges mest naiva människor: ”Jag avgår så märker ingen, någonting, aldrig någonsin…”

Men jag tror inte karln är hin håle personfierad men jag är orolig för att han har vållat Alliansen skada.

Men inte är folk så naiva att de fäller en regering för detta? Eller?

Vad krävs av våra politiker? Moral? Ärlighet?

Vad gäller i maktens korridor, som jag bara har sett på kort… Blir partimedlemmar glada när de får nya medlemmar? Eller känner de konkurrens? Händer det att man ”lånar” citat och idéer av sina partikollegor eftersom man inte orkar hitta på egna? Eller – Gud förbjude- inte har något att komma med?  När ska politiker stödja varandra och när ska de fälla varandra?

En sak är säkert vi får de politiker vi förtjänar… det handlar demokrati om!

Toscana 2008

Foto Emil Kronblad

PS: Är det någon som känner beundran för foton på min blogg så är det min son Emil Kronblad som ska ha äran.

Han är en passionerad och fantastisk fotograf! Och jag tyckte det här blogginlägget var lite dystert så det får piggas upp med vackra sommarbilder från Toscana, sommaren 2008.

Njut av värmen och glöm inte att kryssa när det är dags…

Vissa av oss behöver hjälp för att få vind i seglen!

Kommentera

