Lyckost heltidspolitikerna!

Jag önskar att jag kunde få vara heltidspolitiker, då skulle jag slippa gå upp klockan 4 för att läsa handlingar som måste vara inlästa till klockan 8 då jobbet börjar. Och inläst måste man vara för att  klockan 18 börjar mötet efter arbetsdagens slut. Vår demokrati, mina vänner, bygger på fritidspolitikers engagemang. Därför blir jag trött på människor som gnäller över inkompetens bland våra politiker. En procent är aktiva i politiska partier i Sverige idag, en siffra som är låg. Men alla är välkomna in i det politiska livet, dörrarna är öppna.  Många av de som är heltidspolitiker, försörjda av sina partier och sina kommuner skulle må bra av att gå ut i arbetslivet, starta företag och prova sina idéer i realtid. Och vi som har decennier av arbetsliv i offentlig och privat sektor kan vitalisera politiken. Politiken skulle må bra av lite svängdörrar, lite ut och in..

Kommentera

