Myten om de outbildade lärarna

Jag läser ofta i dagstidningar om (journalisters) oro över vad som ska hända med alla duktiga outbildade lärare när kravet på behörighet slår igenom fullt ut. Jag känner mig helt lugn. Jag har jobbat som gymnasielärare i tjugo år, tre barn som har gått och går i skolan, kommunal såväl som privat regi, och jag har aldrig träffat en obehörig lärare som jag är beredd att slåss för att hon eller han ska stanna i yrket.
Sorry, men skolans skall skötas av proffs!

2 reaktioner på ”Myten om de outbildade lärarna

Kommentera

