Trogen SAAB

Detta bildspel kräver JavaScript.

När det gäller SAAB:s fortlevnad har jag gjort mitt bästa, jag är på min tredje SAAB sedan år 2001. Det gör ont i hjärtat att bilmärket går i graven.

Jonas Fröberg på SvD Näringsliv skriver om stegen som föregick kraschen. Och avslutar med följande meningar:

”Stora delar av teknikutvecklingen kan säljas och ingenjörer har bra jobbchanser, men de stora förlorarna blir av allt att döma alla Saabarbetare på linan som stannat kvar. De trogna. Mina tankar går till dem.”

Amen

Kommentera

