Härska och söndra

Anledningen till rubriken är den interna konflikt Folkpartiet (FP) i Värmdö befinner sig. Jag personkryssades in i Kommunfullmäktige (KF). Det förpliktar åt två håll. Externt mot de medborgare som har kryssat mig och internt mot partiet, där jag måste bygga förtroende och vara respektfull. Jag var inte partiets toppnamn utan petade undan partikamrater och trotjänare, det måste man förhålla sig till.
Jag känner respekt och glädje inför uppdraget inom min kommun, jag tror också att jag kan göra skillnad. Men just nu är det tungt att representera FP lokalt.
Vi hade en förtroendeomröstning angående en partikamrat efter en karusell av personliga påhopp, JK anmälningar mm. En del har utspelat sig i media, eller iallafall vissa utvalda bitar.
Slutomröstningen blev 3 mot, 6 avstod, 14 för tappat förtroende. Hela styrelsen röstade för ett tappat förtroende och länsförbundet backade upp beslutet.
Trätan handlar om kommunalrådsuppdrag, inspelade samtal, trakasserier, kamp om andra förtroendemannauppdrag, och sätt att förfara med motioner med mera.
Jag är less… Vill ni höra mer får ni leta någon annanstans i någon annans blogg. Ta det mesta som inte är fakta med en nypa salt.
Jag hoppas att vi är fyra folkpartister i Kommunfullmäktige som kan agera som kamrater när budgeten presenteras – för vi behöver varandra.

Kommentera

