Spring awekning

Tycker du påsk är kaniner eller häxor? Eller kanske kristus lidande och återuppståndelse? Fördelen med alla helger är möjligheten att lyssna på musik, i kyrkorummen, i hemmet, på TV – tillsammans med andra och ensam i lugn och ro.

Jag och min äldsta son hade glädjen att se en fantastisk musikal på Broadway 2008, Spring awekning. Musikalen fick Tony Award 2007, välförtjänt! Musikalen handlar om att växa upp och om vuxenvärldens förljugenhet. Jag kan inte låta bli att tänka på den vid studenttider. Jag tror att många ungdomar upplever ett Ronja-glapp mellan ungdomsvärlden och vuxenvärlden. Jag skulle vilja bygga hängbroar för våra ungdomar..

Här kommer ett klipp från musikalen – nästan bara bestående av unga människor i alla roller – hoppas den kommer till Sverige. Och åker ni till NY – se den!

Kommentera

