Liberal feminism – jag vill mer!

”Cash is Queen” Birgitta Ohlssons slagord. Och sammanfattar skillnaden mellan vänsterns och högerns ideologiska skilda rotsystem.
”Pojkvänner kom och går – akademiska poäng består” handlar om empowerment= egenmakt. Bonnie Bernströms (ordförande för Liberala Kvinnor) slagord.
Nu ska jag hem till Värmdö och strida för genusperspektiv och jämställdhet. Och jag ska också påminna mina partivänner att inte glömma jämställdhetsperspektivet i det partipolitiska arbetet. Med tanke på fotot nedan så behöver vi fler män i partiet som delar på ansvaret för att driva frågan.

En man dök upp på Jämställdhetsseminariet och många kvinnor…

Nu ska jag lyssna mer koncentrerat på Erik Ullenhag som leder ett viktigt seminarium om Integration.

Kommentera

