Debattprogram i TV

Jag  har skrivit om debattprogram i TV i tidigare blogginlägg. I en av mina favoritbloggar ”Tysta Tankar” skriver Mats  om det senaste skoldebatt inlägget i programmet Debatt. Läs! och Lyssna (spola fram 18 minuter)!

Idag handlar skoldebatten om att det är lärarnas fel..

Igår var det elevernas fel….

Alltid är det politikernas fel…

Ibland är det föräldrarnas fel…

En del säger att det är Björklunds fel…

Några säger att det är socialdemokraternas fel…

Vissa tycker att det saknas resurser…

En del förmåga.

Vi lärare, politiker, föräldrar och medborgare behöver en bön:

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.
 
 
(är ni övertygade ateister byt ut Gud mot Moder Jord, eller övertygade feminister Gudinnan, eller muslimer Allah, eller judar Jahve)
Datei:Orbispict1.gif

2 reaktioner på ”Debattprogram i TV

  1. Inte för att vara petig, men är man övertygad ateist tror man inte på Moder Jord heller *ler så rart hon kan för att visa att hon inte vill mer än fredagsretas lite vänligt*

    Jag håller på att fortbilda mig på TV-tittar fronten just nu, och satt storögt fascinerad inför själva konceptet med programmet. Det var som ett twitterflöde, snabba korta kommentarer som drog iväg åt alla möjliga håll och jag var tvungen att se programmet en gång till på SVT play (jag skyller på att jag är nybörjartvtittare och inte van vid formatet) för att få grepp om vad som faktiskt sades.

    • Hej Morrica –
      Du har så rätt, ateister tror inte på Moder Jord;=) Dessa debattprogram är fullständigt förvirrande. Ingen lyssnar på någon – Om man lyssnar på någon och skulle reivdera sin synpunkt så skulle det upplevas som ett fullständigt svaghetstecken. Jämförelse med twitterflöde var träffande. Jag beundrar Belinda Ohlsson som leder spektaklet.. hon ler och är lugn. Lite Moder Jord över henne, nobody rocks her!

Kommentera

