Klass 9A

När jag var nybliven lärare kände jag mig oerhört ensam. Ensam med en massa elever som tittade på mig med förväntan i blicken. Eftersom jag hade en liten son att försörja kunde jag inte gå därifrån. En lång väg påbörjades där jag gick ensam för att hitta rätt i mitt yrke. Jag hade gärna haft sällskap och stöd på den färden.

Att lära sig konsten att inspirera och motivera elever är lika med att bli professionell. För vissa är det lättare att hitta rätt än andra. Det är för många stängda dörrar, i skolans värld, öppna upp klassrummen.
Lär av varandra.

Jag följer serien klass 9A.  Jag önskar att serien hade funnits för tjugo år sedan.

Kommentera

