En helt vanlig dag

I dag var en bra dag. Jag övertalade en polis och fick en antal elever att hoppa av glädje (obs! dessa företeelser samverkar ej!)

Efter gårdagens halvdag som politiker piggar en helt vanlig arbetsdag upp på en helt vanlig kommunal skola. Min tillvaro har dock blivit mycket mer spännande (och komplex) den här terminen. Jag rör mig glatt  emellan makthungriga skolpolitiker (jag är en av dessa) och rara kollegor och underbara elever.

Jag har upptäckt att politiker blir väldigt sura om de inte får bestämma. Samtidigt tycker jag att man i politikens värld får vänja sig med att förlora stup i kvarten. Och jag tillhör ändå majoriteten, undrar hur de andra stackarna har det, i oppositionen?!

På tal om oppositionen, Mona Sahlins sista framträdande var dagens största inrikespolitiska händelse. Alla kommer att sakna henne, utom männen i SD. Följande artikel passar bra in i sammanhanget – Ju fler duktiga kvinnor på jobbet desto mer motstånd från männen”  (Källa Dagens Industri)

Och det här klippet, gillar jag!

Kommentera

