Idag kom en elev till mig och sa: ”du undervisar på ett sätt som är tråkigt, jag gillar det inte” – ”kan jag få några papper och göra hemma och lämna in och få godkänt för jag vill inte gå på dina lektioner…”  Hmm..

Jag hade aldrig tänkt tanken när jag var elev att komma till min lärare och säga något sådant, även om jag hade haft lust till det. Är det en utveckling att en elev idag vågar säga något sådant? Eller är det en avveckling av lärarens status och skolans inre kärna att lära ut? Lärarens status faller som BNI kurvor i Irland – vem vågar investera i oss?

Som tur är så hade jag ett tjugotal elever kvar i klassrummet ända fram till slutet, och då hade solet gått ner utanför fönstret, och vi hade det rätt mysigt tillsammans.

We don’t need no education” = ”Yes you do. You are using a double negative”

2 reaktioner på ”

  1. haha herregud!
    nej jag forstar inte heller hur man vagar saga nagot sant till en larare, om det var nagot jag uppskattade och sa till mina larare, pa studenten var hur mycket jag uppskattade tiden trots att jag inte hade talamodet att sitta still, men det var av personliga skal inte pga lararen🙂

    Du var alltid en bra larare och gav bra stod, trots att jag inte befann mig pa lektionerna sa pass mycket!🙂
    // Shirin

Kommentera

