Säg ”ja jag vill!”

Vad är problemet? Varför säger alla ”nej, inte jag” eller ”det får valberedningen bestämma”. Jag lovar er att när ridån går ner så klöses ögon ur sin hålor och slängs till katten – för att nå fram till makten. Bakom ridån får man se vuxna män gråta…
Om någon frågar mig så kan jag tänka mig bli partiledare. Jag kan också namnge en hög med namn som skulle passa perfekt. Men nu är det inte mitt parti som saknar partiledare utan Socialdemokraterna.
Jag önskar att vi i Sverige hade öppna utfrågningar och debatter inom partierna när nya partiledare skall utses. Som i Storbritannien. Det skulle syresätta politiken och partierna.
Inte ödmjuk för att leda utan leda med ödmjukhet.

Kommentera

