Mänskliga möten

Veckan har varit intensiv men jag klagar inte. Jag ville in i politiken, och in kom jag. Första nämnde mötet igårkväll var spännande och intressant.  Det började med att jag blev ersättare för en socialdemokrat(!)men en dam från S talade om för mig med snäll röst att jag inte behövde rösta socialdemokratiskt för det…

Utbildningsnämden passar mig bra. Känner igen tankar om skolutveckling, handledningsmodeller med mera som presenteras i dragningar.  Jag är faktiskt en skolnörd. Jag borde skaffa mig lite andra intressen. Jag seglar inte, jag spelar inte golf, jag fiskar inte, jag jagar inte, jag åker inte skidor och jag har världen minsta trädgård, tar max en kvart att klippa. Är inte intresserad av inredning eller renovera hus.  Men jag tycker mycket om att läsa. Och jag tycker om möten med människor. Jag tycker otroligt mycket om att lära mig nya saker! Dessutom har jag aldrig blivit mutad av Shell.

Men det bästa den här veckan, so far, var i måndags. Efter en maratondag och kväll med utvecklingssamtal med elever och föräldrar var huvudet tomt och jag kände mig sliten. När jag satt där i katedern och hyperventilerade kom en av mina elever tillbaka och ger mig en hård men öm kram.. och traskar tyst iväg.

Undrar om skolpolitiker får några spontana kramar?

Kommentera

