Det känns tungt

Jag hade verkligen sett fram emot att arbeta politiskt, på olika nivåer, i min kommun och för FP. Men idag känns det tungt. SD har två mandat i KF i min kommun. Procenten är 50,7 % för de borgerliga men mandatfördelningen gör att läget är osäkert..

Det är viktigare än någonsin att arbeta politiskt, att engagera sig. Jag är så stolt över FP i Värmdö, varje lördag klockan 13.00 har vi stått utanför Willys och skramlat med nycklarna i en minut mot rasism och främlingsfientlighet. Vi är inte många, men vi har rasslat och skramlat med våra nycklar på intiativ av min partikollega Britt Lindmark. Alla partier utom Vänsterpartiet har varit med någon gång och dessutom har S, M, MP och C tagit upp stafettpinnen och engeagerat sig i evenemaget, precis som Värmdös Föreningsliv.

Men fler behövs! Det räcker inte med att vara riktig upprörd på Facebook. Det är inte där vi förändrar och påverkar politiken eller människosynen. Vi behöver visa att vi är många, att vi är verkliga. Vi behöver visa våra ansikten. Lämna inte över demokratin till oss politiker. Ni ser vad som händer.

Kommentera

