Valmöjligheter – frihet eller stress?

Idag är politik som att stå i affären framför hyllorna. Ska jag ha röd mjölk? Fet och god. Bra för barnen, om de inte dricker för mycket, då kan det vara fettbildande. Den gröna, den är kanske perfekt! Lagom av allt. Men smakar den bra? Går den att använda till pannkakor eller blir det för urvattnat? Lättmjölk passar väl alla vuxna som barn, lite fett men alla proteiner, väljer man dessutom den ekologiska varianten så får man med antioxidanter…hm.

Min dotter brukar berätta en (rolig?) historia för mig ganska ofta som går så här. ”Mamma , vilken mjölk tycker du bäst om?” Och då svarar jag ”Blå”. Då skrattar min dotter glatt och säger ”finns ingen blå mjölk, mamma, all mjölk är vit!”

Kommentera

